Fördelarna med att boka ett bussbolag i Malmö till gruppresan

Att boka ett bussbolag i Malmö till en gruppresan kan vara det mest fördelaktiga valet för att ta sig runt i antingen staden. Eller varför inte omkring i hela länet? Oavsett resmål så finns det flera fördelar.

Så kan du använda dig av ett bussbolag i Malmö

Här är några av fördelarna med att boka ett bussbolag i Malmö till en gruppresan:

  • Kostnadseffektivt. Att boka ett bussbolag i Malmö till en gruppresa kan vara mer kostnadseffektivt än att hyra flera bilar eller ta taxi. Bussbolagen erbjuder ofta specialpriser för grupper och det är lättare att hålla koll på kostnader när man bokar bussresan som helhet.
  • Flexibelt. Att boka buss till en gruppresan ger också mer flexibilitet i planeringen. Man kan välja en resväg som passar gruppen bäst och bussbolagen har oftast en stor flexibilitet när det gäller tidtabeller och upphämtningsplatser.
  • Säkert och bekvämt. De flesta bussar är moderna och bekväma med säkerhetsfunktioner som bälten, säkerhetsbälten, krockkuddar och system som hindrar bussen från att välta. Bussresan kan också vara mycket mer bekväm och rolig än att resa i flera bilar eller ta taxi eftersom alla kan sitta tillsammans i samma buss.
  • Miljövänligt. Att boka en buss till en gruppresan är också ett miljövänligt alternativ till att resa med flera bilar eller ta taxi. Genom att välja kollektivtrafik minskar man antalet bilar på vägarna och därmed minskar utsläppen av koldioxid och andra växthusgaser. De flesta bussbolag arbetar också aktivt för att minska sin miljöpåverkan. Detta genom att till exempel investera i bättre teknologi.
  • Socialt. Att resa med en buss kan också vara mycket socialt och roligt. Alla i gruppen kan umgås tillsammans och det finns möjlighet att spela spel, titta på filmer och ha andra aktiviteter under resan. Detta kan vara ett utmärkt sätt att stärka gruppdynamiken och göra resan ännu mer minnesvärd.

Att boka ett bussbolag i Malmö till en gruppresan har många fördelar och kan vara det mest kostnadseffektiva, flexibla och miljövänliga alternativet. Med moderna och bekväma bussar och högsta säkerhet kan man luta sig tillbaka och njuta av resan tillsammans med sin grupp.

Kamerabevakning till företaget – en bra investering

Företag löper generellt större risk än privatpersoner att bli utsatta för brott. Inbrott, stöld och skadegörelse är till exempel vanligt förekommande och det är en av anledningarna till att kamerabevakning kan vara en bra investering.

Flera fördelar med kamerabevakning

Företag drabbas som sagt i högre utsträckning av brott än vad privatpersoner gör och det kan vara både otäckt och kostsamt att bli utsatt för inbrott, skadegörelse eller annat. Ett sätt att öka företagets säkerhet är att installera kamerabevakning – och det finns flera fördelar med att göra det:

  • Ökad säkerhet och trygghet
    Kamerabevakning kan öka känslan av säkerhet för både anställda och kunder. Vad gäller anställda så säger det kanske sig självt att arbetsmiljön känns säkrare om det finns kameror och bevakar lokalerna. För kunder kan det kännas tryggt att gå in i en butik med just kameror, eftersom det visar att man bryr sig om säkerheten.
  • Minskar risken för flera brott
    Kamerabevakning kan ge en ökad känsla av trygghet av att bara finns där men det kan även verka avskräckande för personer som planerat att begå brott. Att bryta sig in, stjäla, klottra eller på annat sätt förstöra är troligen inte lika lockande när det finns en risk att komma med på video.Det finns viss statistik på att bevakning minskar risken för brott. Det är förstås ingen garanti – men skulle ett brott begås så är det åtminstone större chans att det kan klaras upp. Videomaterialet kan bli en viktig bevisning i en eventuell utredning och i vissa fall går det att identifiera gärningspersonen direkt.
  • Kan göra verksamheten mer effektiv
    Kamerabevakning kan även användas i andra syften än att bara öka säkerheten. Det kan användas för att göra verksamheten mer effektiv. Är företaget till exempel en butik går det att använda videomaterialet för att se hur kunderna rör sig inne i butiken. Det går även att se under vilken tid på dagen som kunderna är som flest och när besöksantalet är som minst.Detta är information som kan tas med i beräkningarna i samband med beslut och förändringar – till exempel kan det vara ett utmärkt tillfälle att utföra vissa arbetsuppgifter under den tid som det är som mest lugnt i butiken. Det kan även hjälpa när specifika varor ska placeras ut på strategiska platser i lokalen och så vidare.

Hyra ssk via bemanningsföretag – exempel

Det kan finnas många olika anledningar till att hyra ssk i stället för att anställa en. Om behovet bara finns för en kortare period är det till exempel perfekt med en så kallad hyrsjuksköterska eftersom denne kommer in, genomför sitt uppdrag oavsett omfattning och sedan går vidare till ett nytt uppdrag.

Hyra ssk passar vid många typer av tillfällen

Att hyra ssk i stället för att anställa en är en lösning som passar vid många typer av tillfällen. Finns behov av fler personer i personalstyrkan, men kanske bara under en kortare period, kan det till exempel vara svårt att hitta någon som nappar på tjänsten.

Att hyra ssk passar även under långdragna rekryteringsprocesser där tjänster riskerar stå tomma under en längre period eller när någon anställd är föräldra- eller tjänstledig. För hyra av ssk finns inga krav på hur långt uppdraget måste vara – alltifrån ett par timmar och upp till flera år är tillåtet och det är därmed ett väldigt flexibelt alternativ.

Många kompetenser tillgängliga

När sjuksköterskor anställs av ett bemanningsföretag, för att sedan kunna hyras ut, görs givetvis grundliga kontroller för att säkerställa kompetensen. Bland annat så kontrolleras yrkeslegitimation hos både Socialstyrelsen och IVO och vidare gör bemanningsföretaget själva regelbundna kontroller, både innan anställning och löpande under anställningens gång.

Hos bemanningsföretag finns ofta gott om sjuksköterskor, både grundutbildade och med olika specialistkompetenser. Bland annat finns sjuksköterskor inom följande specialistområden:

  • Anestesi
  • Intensivvård
  • Kirurgi
  • Onkologi

Så fungerar det

Att hyra ssk är enkelt och processen kan ofta ske snabbt. Det första steget är att ta kontakt med ett bemanningsföretag som är aktivt inom vårdsektorn för att beskriva vilket behov och vilka krav som finns inom verksamheten.

Ett uppdrag skapas sedan utifrån det och antingen kan bemanningsföretagets personal själva tipsa sina konsulter om uppdraget eller så läggs det ut i en uppdragsportal, där sköterskorna själva kan söka det. Vanligen används båda metoderna, speciellt om det finns behov av att tillsätta någon snabbt, då bemanningsföretagen är måna om snabba men trygga processer.

Det spelar alltså ingen roll om behovet är kortvarigt och att en sjuksköterska bara behövs till några enstaka arbetspass eller om behovet finns under en längre period. Det spelar heller ingen roll var i landet verksamheten finns, då dom flesta bemanningsföretag arbetar mer eller mindre rikstäckande.

När du köper smörgåstårta

Smörgåstårta är festligt och passar för dom flesta typer av tillställningar. Födelsedagskalas, bröllop, begravning eller något annat – den är ofta ett troget inslag. Att välja catering istället för att handla, baka, montera och kladda i köket på egen hand har blivit väldigt vanligt och det är absolut inget sämre alternativ. Däremot finns det saker som är bra att tänka på innan man lägger sin beställning – alltifrån om man har speciella önskemål på utformning till om man behöver få den levererad.

Vilken typ av tårta vill du ha?

En smörgåstårta är idag inte vad den varit tidigare, då dom såg i princip likadana vare sig man köpte färdiga eller gjorde dom själva. Idag finns väldigt mycket mer att välja på, recept och utföranden varierar i all oändlighet och här kan det vara trevligt att kolla runt vad som finns innan man bestämmer sig. Kanske är det dags att prova något nytt? Kanske är några i sällskapet som ska äta den vegetarianer och då är såklart en vegetarisk smörgåstårta att föredra. Fundera på vilken typ av smörgåstårta du skulle vilja beställa och kolla runt hur utbudet ser ut, gärna hos 4–5 olika firmor.

Leverans eller upphämtning

Det kan verka som en liten detalj för vissa men en viktig sådan för andra. Ska smörgåstårtan levereras eller planerar du att hämta upp den själv? Många gånger kan det underlätta om man kan få den utkörd på önskad dag och vid en önskad tidpunkt för att den ska vara så fräsch som möjligt när den ska ätas och helt enkelt för att spara tid. Många cateringfirmor erbjuder leverans för en extra kostnad och är det viktigt för dig behöver du såklart vända dig till någon av dessa. Gäller det catering i Stockholm är det viktigt att kolla inom vilket område leveransen kan göras – vissa levererar bara inom innerstaden medan andra kör ut längre.

Ta en titt på priserna

Det finns som sagt många firmor som erbjuder catering, speciellt i Stockholm och andra städer av modell större. Därför kan det minst sagt vara värt att kolla upp olika firmors priser innan man lägger en beställning. Finns det flera som erbjuder just det du efterfrågar kan du spara hundralappar genom att jämföra priserna.

Nytt kontorshotell i Göteborg

Att som företag hyra ett kontorshotell blir allt vanligare och vanligare, speciellt om man är ett litet mindre företag i startfasen av sin verksamhet som till exempel ett så kallat start-up företag. Att hyra ett kontorshotell brukar passa för företag som har upp till 20 stycken anställda.

Vad är ett kontorshotell?

Ett kontorshotell är egentligen precis vad det låter som. Ett kontorshotell erbjuder fullt möblerade kontorsplatser, inklusive diverse kontorsservice, till företag till en fast månadskostnad. Kontorshotell brukar erbjuda flexibla hyreskontrakt med kort uppsägningstid vilket gör det möjligt med in- och utflyttning med kort varsel. När man hyr en eller flera platser på ett kontorshotell så brukar det vara många olika saker och tjänster som ingår. Några exempel på sådant är exempelvis möbler, el och värme, internet och bredband, receptionsservice, städning, fastighetsskatt, belysning, kopieringsmaskin och namnskylt. Dessutom brukar mötes- och konferensrum ingå, som man kan boka vid behov.

Vad är fördelarna med ett kontorshotell jämfört med ett traditionellt kontor?

Den främsta fördelen med att hyra ett företagshotell, jämfört med att hyra ett vanligt kontor, är att man väldigt ofta kan spara in pengar på det. Eftersom att hyreskontrakten för kontorshotell för det mesta är väldigt flexibla, så kan man enkelt byta storlek på sitt kontor om företaget krymper eller växer. Därtill behöver man varken lägga pengar ett tid på kontorsunderhåll, eftersom man hyr ett fullt utrustat kontor där allt underhåll brukar gå. Den tiden man sparar in kan man istället lägga på företagets kärnverksamhet. Man behöver då heller inte köpa in några material eller möbler. Genom dessa kostnadsbesparingar kan man därför ofta hyra ett kontor med ett mycket bättre geografiskt läge, än vad man annars kanske haft råd med.

Vad ska man tänka på när man ska hyra ett kontor från ett kontorshotell i Göteborg?

Det som avgör mest vilket kontorshotell som är lämpligast för ett företag är företagets budget. Därför är det en av de första sakerna man ska göra i jakten på ett kontor att hyra, det vill säga ta reda på och jämföra olika lägenhetshotells hyror. Det geografiska läget kan också vara en avgörande faktor. Det bästa är att skriva ner en lista på de krav man har, så blir det enklare när man letar igenom alternativen och eventuellt besöker olika kontorshotell. Vid intresse av coworking finns hiveworkspace.se där samarbete och tradition samsas.

Många konferenslokaler i Göteborg

I Göteborg finns det många olika möjligheter när det gäller konferenslokaler. För den stora konferensen eller det lilla mötet – det finns något för alla.

När du letar efter en konferenslokal i Göteborg så finns det många olika typer av lokaler att välja mellan. På nätet finns det många olika tjänster där du kan jämföra olika typer av konferenslokaler i Göteborg. Oavsett om du ska ha ett litet möte, en workshop eller en stor konferens så finns det konferenslokaler i Göteborg som passar dig. Stora kongresser eller intima seminarium det finns lokaler som passar många olika typer av ändamål. Många konferenslokaler i Göteborg kan erbjuda restaurangmöjligheter om ni vill äta något i samband med konferensen eller mötet. Om du vill ha en företagsmiddag eller ett mingel efter en lyckad konferensdag så går det att ordna. Det absolut flesta konferenslokaler i Göteborg har självfallet internet i form a WiFi samt konferenstillbehör som projektor, whiteboard, blädderblock, penna och papper och andra mötestillbehör.

Många olika konferenslokaler i Göteborg

Några exempel på konferenslokaler i Göteborg är Studion på Världskulturmuseet som är en flexibel konferensrum med plats för 116 personer. Workshop konferensrum ligger i Factory Workspace som är en mötesanläggning som beskrivs som kreativ och inspirerande. På Villa Belparc har ni utsikt över Stora Dammens fontän. På Chalmers Conference finns stora konferenslokaler som har en foajé i anslutning där ni kan mingla eller sätta upp en utställning i samband med er konferens. På Lindholmen Conference Centre finns en konferenshall i form av en blackbox där de flesta önskemål för den storslagna konferensen kan uppfyllas. På Pensionat Styrsö Skäret finns en genuin skärgårdsmiljö där ni kan konferera i lugn och ro. Auktionsverket Kulturarena erbjuder vackra lokaler med anor från 1892 med oändliga möjligheter för er som har stora planer för er konferens. Om ni är en liten grupp som ska hålla ett möte eller workshop så kanske grupprummet på Nordic Viewpoint passar bra. Där kan ni sitta upp till tolv personer runt ett bekvämt konferensbord. Det här är bara några olika exempel på olika konferenslokaler som finns i Göteborgsområdet. Om du söker på nätet kommer du att hitta många fler exempel.

Sälja företag via bolag

Näringslivet är en komplex företeelse och allt ifrån försäljning till uppköp föregås av strategier, prognoser, investeringar och visioner. Här går vi snabbt igenom försäljningsbiten. Vill du hitta ytterligare info om att driva företag hänvisar vi till bloggen hos alternativreklam.se

Vad är en företagsmäklare?

En företagsmäklare är någon som specialiserat sig på försäljning av företag. Precis som en vanlig fastighetsmäklare fungerar företagsmäklaren som en mellanhand mellan en säljare och köpare.
Idag är det väldigt vanligt att företag anlitar en mäklare när det är dags för försäljning av verksamheten. Detta beror bland annat på att företag inte lika ofta längre går i arv inom familjen som de gjorde förr, men också därför att säljaren vill ha professionell hjälp vid bedömning av den nya ägaren av företaget.

Vad gör företagsmäklaren?

Företagsmäklaren har flera uppgifter som gynnar både säljaren och köparen. Det mäklaren oftast börjar med är att beräkna företagets aktuella ekonomiska värde, det vill säga företagets marknadsvärde. Detta gör man med hjälp av väldigt noggranna beräkningar och analyser av företagets ekonomiska situation. Med hjälp av en eller flera metoder tar man fram ett exakt värde som möjligt och denna siffra hjälper säljaren att sätta ett rimligt säljpris.
När säljpriset är bestämt är det dags att börja marknadsföra företaget för intresserade köpare. Detta är något som företagsmäklaren är expert på. Då mäklaren arbetar inom branschen dagligen har denne det perfekta kontaktnätet för att hitta de rätta intressenterna för just ditt företag. Marknadsföringen sköts diskret och företagets identitet hålls hemlig om säljaren önskar det. När mäklaren funnit en eller flera potentiella intressenter presenteras dessa för säljaren och får dessutom en visning av företaget. Säljaren har sedan möjligt att välja ut en köpare. Mäklaren finns till som rådgivare och hjälper till med eventuella förhandlingar fram till det att överlåtelsen av företaget är klar.

Konferenser som inspirerar i Sverige

Den svenska västkusten har otroligt mycket att erbjuda sina besökare. Här finner man en stor mängd härliga platser att besöka och massor av fina anläggningar och hotell som man kan bo på.

Västkusten är känd för både sin vackra natursköna miljö och för de olika trevliga spa anläggningar. Det är inte bara Göteborg som är en pärla på västkusten, utan även Varberg, Båstad, Falkenberg och många andra platser kan stoltsera med både vacker natur och härliga hotell och spa.

Konferenser i södra Sverige

Om man beslutar sig för att åka på konferens till västkusten så kan man räkna med härlig färsk fisk och färska skaldjur i massor, och är man inte intresserad av just det så finns det såklart en hel mängd andra gourmet alternativ man kan välja mellan.

Göteborgs skärgård är såklart ett populärt resmål och en mycket trevlig plats att hålla konferens på då man erbjuds både vidunderlig havsutsikt och dagsfärsk fångst på många av menyerna.

Då västkusten skiftar mycket i karaktär från norr till söder så har man mycket olika landskap att upptäcka. Oavsett om det är de halländska sandstränderna man är ute efter, eller om det är kala hällar i Bohuslän så kan man få precis det man är ute efter vad gäller natur på västkusten.

Konferenshotell som passar alla

Här finner man inte bara eleganta hotell, utan det finns lika många mysiga små pensionat där man kan njuta och ha det bra tillsammans under konferensen. Hummerfiske är en trevlig aktivitet som många konferenser ser till att innehålla. Att fiska egen hummer är såklart en mycket häftig upplevelse, och särskilt för alla som gillar hummer. Och vem gör inte det?

Västkusten erbjuder allt från högt tempo och party till lugn och ro. Vill man ha båda delar på en och samma konferens så går det självklart att ordna. Det är inte svårare än att man helt enkelt bokar in sig på ett ställe som har närheten till både det fartfyllda och det lugna. Ofta är det trevligt att man har lugn och ro under dagarna för att sedan ta sig till det mindre lugna framåt kvällen. Det ena behöver inte utesluta det andra, utan man kan få allt i ett.

Vill du läsa mer om inspirerande möten runt om i Sverige kan du besöka mobis.se

Catering på konferensen

Ska ni iväg på konferens? Det flesta konferensanläggningar erbjuder så klart en helhetsupplevelse för mötet där allt från boende till middag och i många fall även relaxavdelningar och andra avkopplande möjligheter. Det är förvisso väldigt trevligt att slippa tänka på något och bara fokusera på konferensen och mötets innehåll, det är ändå anledningen till att ni lämnar kontoret. Ett alternativ är att anordna en konferens fritt ihopsatt. Man kan t.ex. sova på vandrarhem, en del erbjuder faktiskt konferenslokaler. Då måste man dock själv tänka på en del andra saker som mat, aktiviteter och en rad andra punkter, det kan så klart vara en del av upplevelsen. Här finns bra catering i Stockholm.

Alternativ konferens

  • Erbjuds mat på plats eller måste ni ordna detta på annat sätt. Vid bokning av konferens i Stockholm är det viktigt att se över vilka måltider som kan serveras på plats så som frukost, fika, lunch, mellanmål, middag och servering av kaffe. Genom att boka ett paket kan ni få ner priserna samt har ni säkrat att era medarbetare får i sig alla dagens mål för att orka genom de långa dagarna. Ska ni beställa catering – se över att det finns möjlighet för dem att köra ut maten till den anläggning ni valt. Viktigt att tänka på om inte konferensanläggningen tillhandahåller porslin och dylikt att stämma av med cateringfirman att ordna detta.
  • Kom i håg att stämma av med dina medarbetare om någon har allergi, är vegetarian eller äter annan typ av specialkost. Det är få tillfällen när det är många från ett och samma företag då dessa personer inte förekommer. Alla ska få en trevlig upplevelse därför är det A och O att se över detta innan du beställer mat.
  • Möjlighet till alkoholförtäring? Se över vad konferensanläggningen har att erbjuda i alkoholväg och vad deras regler är kring alkoholförtäring. Ska konferensen avslutas med en fest så är det viktigt att ni stämmer av detta med den leverantör ni valt och se om ni får ta med er alkohol eller om detta är någon ni måste köpa från konferensanläggningen.

Tillhandahåller inte anläggningen en restaurangupplevelse är catering ett ypperligt alternativ. Här finns många valmöjligheter gällande smakupplevelser. Vilken catering ni väljer kan styras av budget och matkultur. Det finns dock andra aspekter att tänka på vid catering. För att hjälpa er med att välja rätt firma och säkerställa att leverans och avhämtning blir lyckat har vi sammanställt några punkter som är viktiga för dig att tänka på redan vid planeringsstadiet och senare vid kontakt med den cateringfirma som ni väljer att använda för er konferens.

Att tänka på vid catering

  1. Vilken mat ska beställas
  2. När ska denna finnas på plats
  3. Behövs uppvärmning – finns utrustning för detta
  4. Hur ska denna serveras (tag själv eller behövs personal för detta)
  5. Finns porslin på plats eller ska cateringfirman ordna med detta
  6. När ska cateringfirman hämta sin utrustning
  7. Vilka kör ut till det ställe vars ni har konferensen
  8. Vilken budget har ni att spendera på mat
  9. Behöver ni fler än en måltid

Bästa alternativet för er budget

Oavsett om ni väljer att äta det anläggningen erbjuder eller att använda er utav catering finns många bra alternativ för att göra er matupplevelse lyckad. Se över vilka behov ni har och vilken budget som finns att röra er med för att kunna få det bästa möjliga för de resurser ni har. För att hitta fler spännande mötesplatser i Sverige och alternativa konferensmöjligheter rekommenderar vi konferensmotesverige.se

Gör en kick off till något som alla uppskattar

Kursgårdar som jobbar med olika företagsevenemang kan för det mesta hjälpa till med roliga aktiviteter som är till för att skapa rätt stämning och leda till bättre samarbeten. Man kan göra en massa olika saker som att basta, sitta i varma bad utomhus, bada i sjö, paddla, sporta, vandra och en massa andra trevliga aktiviteter. Dessutom så kan konferensanläggningar samarbeta med professionella lekledare. De kallas förstås inte för lekledare men man får ändå inse att det är mycket lek med i spelet när man jobbar med övningar för bättre kommunikation eller för att förändra gruppdynamiken.

När man bokar sin kick off så ska man se på de aktiviteter som kursgården kan erbjuda och ta reda på om man måste boka något separat för att inte gå miste om erbjudandet. Dessutom så ska man undersöka vad deltagarna tycker är intressant som kick off aktiviteter.

God mat

Äta bör man… Maten är förstås en oerhört viktig del av ett företagsevenemang. Om man inte har någon egen restaurang på konferensanläggningen så måste denna tas in utifrån. Alternativt så får man lämna anläggningen för olika måltider. Det enklaste är dock att hyra in catering som även ser till att servering och avdukning hanteras på ett proffsigt sätt. När man är på en kursgård med eget kök så fungerar det där med mat otroligt smidigt och man behöver aldrig oroa sig för kallt kaffe eller utebliven frukost.

Luckor för egen tid

Kom ihåg att en lyckad kick off måste ge deltagarna tid till egen tid. Man kan inte fylla ett schema med aktivitet efter aktivitet. Det här leder ofta till skolk då de som är med har ett naturligt behov av att få ägna egen tid åt att vila, promenera och tänka. Med lagom många luckor i programmet så ser man till att folk kan dra sig tillbaka och vila tankar och kropp en stund.

En behaglig konferensanläggning

För att allting ska flyta på som det ska så är det bra om man väljer en konferensanläggning som har allt som behövs på ett ställe. För att det inte ska bli tråkigt så kan man välja en kursgård som ligger i en naturlig omgivning där man blir inspirerad av vacker miljö. Personalen bör vara trevlig och tillmötesgående så att alla känner sig välkomna. Kan man boka hela anläggningen privat så är det ofta ett plus men annars så kan man välja en kursgård som gör det möjligt att använda sig av separata konferensrum och hus att bo i så att man upplever en samhörighet med de som är med på samma kick off. Även om bara har tid att lämna kontoret för över dagen så kan det ge enormt mycket för dina anställda att få en paus från rutinerna. Besök dagkonferenser.nu för att läsa om hur viktigt det är med att bryta mönster och var du hittar de bästa paketen i Stockholm.